7 Ocak 2014 Salı

BİR TANIŞMA FASLINA NE DERSİNİZ :)

Merhabalar öncelikle sizlere oğlumun doğum hikayesini  anlatmak istiyorum


Benden başka Doğuma hüngür hüngür ağlayarak giren bir başka anne daha varmıdır çok merak ediyorum( Tabiki sağlık problemleri haricinde). Rutin kontrole gittiğim bir gün doktor hemen hazırlan bebeği alıyoruz dedi ve ben şok oldum daha 35.haftayı bitirmemiştik üstüne üstlük eşim yanımda yoktu,ben kimden cesaret alacaktım, eşim bebeğimizin ilk anlarını göremeyecekti ve belkide bebeğimiz küvözde yatacaktı. Ve ben doktora bugün olmazsa olmazmı eşimi arasam gelse sonra alsanız diyip durdum :) Ne kadar sağlıksız düşünmüşüm o an, sırf eşimde yanımda olsun diye bebeğimi tehlikeyemi atacakmışım hala kızarım kendime ben nasıl böyle düşündüm diye.




Doktoruma doğum anında bebeğimi kuvöze koyacakmısınız diye sordum, eğer ağlarsa ciğerleri gelişmiştir ve kuvöze gerek kalmaz dedi, ben o ağlama sesini duyamicam diye o kadar strese girdimki anlatamam ve  ağlama sesi duyduğum anı hiç ama hiç unutamam, çok şükür küvöze gerek kalmamıştı. Doktorumuz hemen babamızı arayalım bebeğin sesini duysun dedi ve aradılar, eşim yolda gelirken duydu bebeğimizin ilk ağlayışlarını, 8 saat sonrada yanımızdaydı.






Bebeğim 2kg 750 gr. doğdu, ama doğum fotoğraflarında kilosu 2.350 görünüyor bu  çelişkiyi hala çözebilmiş değilim. 3 günlükken sarılık oldu ama normal değerlerdeydi ve korkulacak bir şey yoktu, birkaç gün sonra cildinin daha fazla sarı olduğunu farkedince hastaneye götürdük ve değeri yüksek çıktı, 1 gece ışın tedavisi aldı, bu bir gece benim sütümü çok fazlasıyla olumsuz etkilemeye yetti ve sütüm azaldı, sonrasındada doyuracak kadar sütüm olmadı, çünkü bebeğim küçük olduğu için emme refleksi iyi gelişmemişti, bu nedenlerden dolayı ilk 6 ay hem anne sütü hemde formül mama ile beslendi.
3. ayında Doktorumuz kalbinde üfürüm olduğunu söyledi, hemen bir kardiyoloğa göründük ve kalbinde 2 delik vardı, biri anne karnında oluşan her bebekte olan ve ilk aylarda kapanan delik, diğeri ise nedeni belli olmayan bir delikti. 3 aya bir kontrollerimizi yaptırdık delik giderek küçüldü, şu an oğlum 14 aylık en son kontrolünde sıkıntı yaratmayacak şekilde küçüldüğünü öğrendik çok şükür.




Kürşad 4. ayında ek gıdalara başladı. İlk etapta yoğurt ve meyve suyu. Ve zaman geçtikçe meyve püreleri, sebze püreleri derken öğünleri çoğalttık.






Bu zamana kadar elimden geldiğince sağlıklı besledim oğlumu, formül mama haricinde paketlenmiş hiç bir gıda yemedi, yememesinede özen gösteriyorum ve böyle devam edecek.


Bu zamanda herşeyin organik olanını bulmak ne kadar zor biliyorum. Güvenilir bir çiftlik sütü alıyorum, oğlumun peynirini kendim yapıyorum, günde 1 kase yoğurt yediriyorum mutlaka, yoğurdunuda ben mayalıyorum.  Meyveli yoğurt veya bebek yoğurtları asla vermiyorum. Onun yerine kendi mayaladığım yoğurtla yapıyorum meyveli yoğurtlarını. Hazır peynir ve hazır olan hiç bir gıdayı yedirmiyorum. Yedirmemeyede kararlıyım.


Bu zamana kadar bana bir tek anne senmisin, bir tek seninmi çocuğun var diyip durdular. Evet kafama taktığım günlerde oldu ama çoğunlukla hiç takılmadığım hatta kulaklarımı tıkadığım oldu.


Bu çocuğun eline cicibebe versene, ekmek yedirsene, pirinç unu vermiyormusun, sen bu çocuğa hiç yemek yedirmiyormusun, bu çocuk ne yiyor, niye gelişmiyor yada bu çocuk gelişmiyormu ne, niye şekerli bişey yedirmiyosun, kendi yediğiniz yemeklerden yedirsene niye ona özel tatsız tuzsuz yemek yediriyorsun gibi daha sayamayacağım bi ton laf söz duydum, hiç birinide uygulamadım.


Bunların nedenlerini tek tek konular halinde bulacaksın blogda.




Aranızda bana katılan birçok anne olacağına eminim, tariflerimi ve önerilerimi beğenmeyen annelerde olacaktır elbette, herkese saygım sonsuz.
Tüm soru ve öneriye açığım. Hatta Benimde sizlerden isteklerim olacak, Benimle bilgi paylaşımında bulunmanızı ve hatta tarif paylaşmanızı istiyorum, herşeyin en iyisini ben bilmiyorum benden daha bilgili,tecrübe sahibi annelerden yardım ve tarif bekliyorum bilgilinize.


Hatam kusurum yanlışım olursa lütfen düzeltin.




SEVGİLER


 Yemek Tariflerim için ilk bloğum olan http://pinardantatlar.blogspot.com/ u ziyaret edebilirsiniz.















1 yorum:

Yorum Gönder