14 Ocak 2014 Salı

UYKU ZAMANI SAVAŞÇISI



 Evet şimdi sizlere bahsedeceğim savaşçı minik oğlum Kürşad. Kürşad doğduğu günden bu yana çok uyuyan bir bebek olmadı, düzenli uyku saatlerimiz olmadı. Ben bunu yaptığım hatalara bağlıyorum, bakın bakalım hatalarım nelermiş ;


  • Sevmeye doyamamak:  sürekli kucağıma alıp koklamak kucaktan bırakmamak
  • Pimpirikli olmak : Baş ucundan ayrılmamak, nefes alıyormu diye kontrol etmek
  • Gereksiz Endişe: Bilirubin değerinin normal kalması için saatte bir uyandırıp emzirmeye çalışmak
  • Heyecan: Gık der demez kucağa alıp susturmaya çalışmak
  • Özlemek: Gece uykusunda bile kucağa alıp sevmek

Evet ben bunları yaptım.Görmemişin bir çocuğu olmuş :) 

Kürşad 3 ay durmaksızın gaz sancısı çekti,ne yaparsak yapalım fayda etmedi, gazından dolayı uyuyamadı ve uyutmadı, büyüdükçe de bunu alışkanlık halinde getirdi. Sallayarak uyutmaya alıştırmayalım dedik ama bu mümkün olmadı, gecemiz gündüzümüz uykusuz geçiyordu ve sağlıksız düşünerek sallamaya alıştırdık.Önce dizimde sallayarak uyuttum, biraz daha büyüdükten sonra ayağımda sallayarak uyutmaya başladım ve başlıkta bahsettiğim SAVAŞ böylece başlamış oldu.

Kürşad'ın ayakta sallanarak uyuması tam 2 saati buluyor, bu 2 saatte 7-8 kere kalkmaya çalışıyor, yürümeye başladığından bu yanada kalkıp kaçıyor. Bu 2 saat içinde her şaklabanlığı yapıyor, gözleri kıpkırmızı olsa da, artık ayakta duracak hali kalmasa da uyumamak için direndikçe direniyor. Haliyle bu 2 saat bizim uykuyla savaşımız oluyor.

Hal böyle olunca Kürşad 7 aylıkken çok severek takip ettiğim bebek yapım bakım onarım adlı blog dan öğrendiğim uyku eğitimi ni uygulamaya karar verdim. Uyku eğitimimizin 3. gününde kazanan ben olmuştum, artık Kürşad kendi kendine uyuyor ve ben yorulmuyordum. Maalesef bu dönem çok kısa sürdü,oğlum  diş çıkarıyordu,huzursuzdu ve tüm huyu değişti,Kürşad gitti yerine başka bir Kürşad geldi ve uyku eğitiminden kazandığım rahatlık 1 ay sonra sona ermişti. 

Ne mi yaptık? Tabiki Savaşmaya daha kuvvetli bir şekilde yeniden başladık. Uyku eğitimini tekrar tekrar denememin de bir faydası olmayınca hala savaşmaya devam ediyoruz. 

Bu yazdıklarımdan sonra sizlere önerilerde bulunmayacağım çünkü anlatmak istediklerimin hemen hemen hepsini çok iyi anlayabildiğinizi biliyorum :)

Umarım benim yaptığım hataları yapmıyorsunuzdur ve umarım anne adayları bu hatalara düşmez. 



SEVGİLER


0 yorum:

Yorum Gönder