27 Ocak 2014 Pazartesi

EVDE YOĞURT NASIL MAYALANIR / EV YAPIMI YOĞURT

Paketlenmiş gıdalara karşı olduğumu biliyosunuz o yüzden oğluma hazır yoğurt yedirmedim hiç, birde evde mayalamak mümkünken neden hazır yedirelim değil mi.

Yoğurt mayalama işleminin her yöntemini denedim en güzel sonucu veren bu gördüğünüz 1 kg.lık kavanoz oldu :)




Malzemeler

1 kg. keçi sütü ( bulamıyorsanız güvenilir bir yerden temin ettiğiniz inek sütü) 
1 yemek kaşığı daha önce mayaladığınız yoğurttan ayırdığınız yoğurt mayası
(ilk kez mayalıyorsanız hazır yoğurt mayası alabilirsiniz) ( hazır yoğurt değil)
1 kg.lık kavanoz ve sarmak için kalın bir örtü
son olarak tutmak için 4 saat zaman :)



Hazırlanışı
Önce yoğurt için yer hazırlıyorum, sallanmayacak dokunulmayacak bir yer olması şart, örtümü seriyorum üzerine kavanozu yerleştiriyorum...
  • Sütü en az 5 dk. en fazla 8 dk. kaynatıyorum ( uzun süre kaynatmak prebiyotiklerin yok olmasına sebep olur)
  • Kaynamış sütü kavanoza döküyorum buharının çıkmasını bekliyorum
  • Serçe parmağımı süte batırıyorum çok yanmayacak sıcaklıkta olunca yani dayanabileceğim sıcaklıktaysa yoğurt yapımına başlıyorum
  • Mayaya biraz sıcak süt döküyorum çatalla iyice çırpıyorum hiç topak kalmayacak şekilde çırptıktan sonra süte ekliyorum
  • Tahta kaşığın arkasıyla sütü bir kez hafifçe karıştırıyorum 
  • Kavanozu ince tülbentle örtüp kapağını kapatıyorum ve örtüyü iyice sarıyorum
  • Yaz aylarında 4 saat Kış aylarında ortama ve havaya göre 4 ila 6 saat arasında beklettikten sonra üzerini ve kapağını açıyorum 1 saatte öyle bekletiyorum
  • Daha sonra tülbenti tekrar yerleştirip kapağını kapatıyorum ve buzdolabına kaldırıyorum
  • 1 gün buzdolabında beklettikten sonra oğluşuma gönül rahatlı ile yediriyorum
  • Ve 3 gün içinde tüketiyorum 

İşte bu kadar kolay. :) 

Sevgiler


0 yorum:

Yorum Gönder