8 Ocak 2014 Çarşamba

EVDE ELMA SİRKESİ YAPIMI

Elma sirkesi yapımını elimden geldiğince açık bir şekilde tarif etmeye çalışıcam ama bu benim kullandığım bir yöntem bunuda eklemeden geçemicem.


Kesin bir ölçü veremicem ama sizlerde göz kararı yapabileceksin buna emin olun, çünkü elma sirkesi yapımı kadar pratik ve kolay bir şey yok.
Normalde sirke yapımında bal kullanılır ama ben elma sirkesini oğluma peynir yaparken kullandığım için  bal ilavesi yapmıyorum



  • Ben 5 lt.lik kavanoza bir su bardağı elma suyu ekliyorum, elma suyunun köpüklerini kaşıkla alıyorum sonra kavanoza ekliyorum
  • Elma suyunun üzerine 1 su bardağı su ekliyorum
  • Daha önce yapmış olduğum sirkeden bir kahve fincanı ekliyorum
  • Ve Bütün elma kullanacaksam elmaları yıkadıktan bir gün sonra kabaca doğrayıp kavanoza atıyorum
  • Bütün elma kullanmicaksam elmayı tüketirken soyduğum kabukları her seferinde kavanoza ekliyorum.Kapağını sık sık açmakta bir sorun olmuyor.Ne zaman elma yerseniz kabuklarını soyup içine atabiliyosunuz

Bu kadar.


AFİYET OLSUN

0 yorum:

Yorum Gönder