8 Ocak 2014 Çarşamba

EVDE PEYNİR YAPIMI / EVDE LOR PEYNİRİ YAPIMI

Merhabalar Artık bloğumda bebek beslenmesine de yer açtım. Benim minik Kürşad peynire bayılıyor, ben paketlenmiş gıdalara aşırı karşı biri olarak bebeğime peyniri evde yapıyorum, tabiki bununda şartları var.
  1. Öncelikle güvenilir bir sütçünüz olması gerekiyor, yada sütü çiftlik sütü satan yerlerden almanız gerekiyor, keçi sütü bulabiliyorsanız çok çok daha iyi olur ama bebeğiniz bu tadı beğenmeyebilir, yine de denemekte fayda var.
  2.  İkinci önemli konu ise peynir yapımında kullanacağınız yoğurt ev yapımı olmalı
  3. Ve yine peynir yapımında kullanacağınız  elma sirkesini evde kendiniz yapmalısınız.
  4. Bebek için yapıyorsanız asla tuz kullanmamalısınız.

ÖNEMLİ NOT: eğer cam şişede satılan günlük sütlerden kullanıyorsanız kaynatmanıza gerek yok yani kaynamaya başladığı anda tarifi uygulayabilirsiniz, ama bir sütçünüz varsa açık alıyorsanız 5 ve 8 dk arası kaynatmanız yeterli olacaktır, tarifi kaynadıktan sonra uygulabilirsiniz.
     Evde Elma sirkesi yapımına BURADAN bakabilirsiniz.




    Gelelim tarifimize

    • Yarım kg. sütü kaynatıyorum
    • Kaynamaya başladığı zaman sirke veya limon suyu veya yoğurt hangisi varsa onu kullanıyorum. Bu genelde yoğurt oluyor tavsiye ederim.
    • Yoğurt miktarı süt miktarının çeyreği kadar olsa kafi, zaten yoğurt eklediğim anda süt kesmeye başlıyor, eğer bir değişiklik olmazsa yoğurt miktarını arttırıyorum


    • Süt bir anda lor halini alıyor ve sarı su bırakıyor
    • sütün kendini topladığını gördüğüm zaman yani sarı suyun tamamen sıvı halini aldığını ve peynirin oluştuğunu gördüğüm zaman 10 sn daha kaynatıp ocaktan alıyorum


    • Derin bir kabın üzerine tülbent seriyorum ve tencereyi tülbente boşaltıyorum


    • Peynir tülbentte tam olarak süzüldükten sonra iyice soğutup dolaba kaldırıyorum
    • Eğer lor değilde kalıp peynir yapacaksam tülbente sarıp elimle sıkarak şekil verip dolaba kaldırıyorum


    Bu kadar kolay. Ve peynir altı suyunu dökmüyorum o sarı su besin değeri oldukça yüksek bir su, bende kürşad' a onunla ayran yapıyorum ve çok severek tüketiyor sizlerede tavsiye ederim. ayrıca kahvaltıda bulamaç yapıyorsanız onada ekleyebilirsiniz.

     AFİYETLER OLSUN

    0 yorum:

    Yorum Gönder